MENI
28.12.2011.

Okončana sjednica Doma naroda




Na okončanoj 9. sjednici Doma naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, usvojeno je Izvješće Ustavnopravnog povjerenstva za Prijedlog zakona o primjeni rezultata analize dezoksiribonukleinske kiseline u sudskim postupcima, predlagatelj Vijeće ministara BiH, tako da ovaj Prijedlog zakona nije usvojen. Usvojen je zaključak u kojem se kaže da Dom naroda PSBiH zahtijeva od nadležnog ministarstva Bosne i Hercegovine da, u najkraćem roku određenom Poslovnikom, putem ovlaštenog predlagatelja Vijeća ministara BiH, uputi u parlamentarnu proceduru novi prijedlog ovog zakona, uvažavajući potrebu da tekst prijedloga zakona bude kvalitetno pripremljen, jasan i sveobuhvatan.

U drugom čitanju je usvojen Prijedlog zakona o izmjeni Zakona o policijskim službenicima BiH, čiji je predlagatelj Vijeće ministara BiH.
Usvojeno je Izvješće o radu Privremenog zajedničkog povjerenstva obaju domova za provođenje presude Europskog suda za ljudska prava u Strasbourgu u predmetu Sejdić i Finci protiv Bosne i Hercegovine, sa zaključcima u kojima je rečeno da Privremeno povjerenstvo u dosadašnjem radu nije postiglo takav stupanj suglasnosti koji je potreban za predlaganje amandmana na Ustav BiH, kao i da Privremeno povjerenstvo smatra da treba nastaviti raditi na pronalaženju rješenja potrebnih za provođenje presude, sukladno sugestijama i odlukama domova Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine.

Primljena je k znanju Informacija u vezi s Preporukom Međunarodne organizacije rada o HIV-u, AIDS-u i svijetu rada, br. 200 iz 2010. godine.
Usvojeno je Izvješće Ureda za reviziju institucija BiH o reviziji učinka - Upravljanje troškovima zakupa za rad i smještaj institucija BiH. Donesen je zaključak u kojem Dom naroda PSBiH nalaže Vijeću ministara BiH da realizira preporuke Ureda za reviziju institucija BiH sadržane u Izvješću o reviziji učinka – Upravljanje troškovima zakupa za rad i smještaj institucija BiH – i da o poduzetim aktivnostima izvjesti Dom naroda u roku od 90 dana od dana zaprimanja ovog zaključka. Također, usvojenim zaključkom je rečeno da Dom naroda PSBiH traži od Vijeća ministara BiH da izradi plan racionalizacije troškova zakupa i strategiju dugoročnog rješavanja pitanja smještaja institucija BiH i o tome obavijesti Dom naroda u roku od 90 dana od dana zaprimanja ovog zaključka.

Usvojeno je Izvješće o razmatranim revizorskim izvješćima Ureda za reviziju institucija Bosne i Hercegovine za 2010. godinu, čime je prihvaćeno 67 izvješća o reviziju institucija BiH koja je sastavio Ured za reviziju institucija BiH. Usvojen je zaključak u kojem se kaže da je Dom naroda usvojio pojedinačne zaključke Povjerenstva za financije i proračun, za 17 institucija koje su dobile mišljenje s rezervom.

Također, Dom naroda PSBiH javno pohvaljuje i ističe usklađenost poslovanja s važećim zakonskim propisima i savjesno raspolaganje proračunskih sredstava sljedećih institucija BiH: Agencije za statistiku BiH, Agencije za antidopinšku kontrolu, Agencije za javne nabave BiH, Arhiva BiH, Agencije za nadzor nad tržištem BiH, Agencije za osiguranje u BiH, Centra za informacije i priznavanje dokumenata iz područja visokog obrazovanja BiH, Direkcije za ekonomsko planiranje BiH, Instituta za akreditiranje BiH, Instituta za intelektualno vlasništvo BiH, Instituta za standardizaciju BiH, Ureda koordinatora za reformu javne uprave, Ureda za razmatranje žalbi BiH, Konkurencijskog vijeća BiH, Odbora državne službe za žalbe BiH, Ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH i Visokog sudbenog i tužiteljskog vijeća BiH.

Usvojeni su Zbirni zaključci kojim Dom naroda traži od Vijeća ministara BiH da do 31.1.2012. razmotri revizorska izvješća institucija BiH za 2010. godinu, utvrdi obvezu utvrđivanja disciplinske odgovornosti u institucijama BiH za ponavljanje nalaza revizije i o realizaciji ovog zaključka informira Dom naroda.
Dom naroda zadužuje Vijeće ministara BiH da obavi pripreme te poduzme što veći broj zajedničkih nabava, kako bi se institucije pojedinačno rasteretile onih nabava koje se javljaju kao potreba u svim ili skoro svim institucijama, a posebice onih nabava koje imaju male godišnje iznose na pojedinačnoj razini proračunskih korisnika ili nabava koje karakterizira veoma ograničena konkurencija.
Dom naroda nalaže Vijeću ministara BiH da obveže Ministarstvo financija i trezora BiH da u roku od 90 dana od zaprimanja ovog zaključka pripremi programe obuke zaposlenika, a koji se najčešće ponavljaju u preporukama revizije: donošenje i primjena pravilnika o sustavu unutarnjih kontrola, izgradnja sustava unutarnjih kontrola, jačanje nadzora i kontrolnih postupaka kategorija rashoda za koje nedostaju sustavna ili interna pravila potrošnje, primjena propisa iz područja javnih nabava, planiranje proračuna, nadzor nad izvršenjem proračuna. Dom naroda PSBiH nalaže Vijeću ministara BiH da u roku od 60 dana od zaprimnje ovog zaključka svojim aktom propiše ili predloži PSBiH donošenje zakona kojim će se propisati pravila i procedure kojim se propisuju prava na potrošnju proračunih sredstava za određene namjene (nabava automobila i njihovo korištenje, uredskog namještaja i opreme, troškovi reprezentacije, službenih putovanja, telefona i slično).

Dom naroda PSBiH traži od Vijeća ministara BiH da pokrene postupak izmjene zakona kojima će se odrediti trajanje mandata ravnatelja Centra za uklanjanje mina u BiH – BHMAC i Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH.
Dom naroda PSBiH traži od svih proračunskih korisnika da se pri planiranju proračuna u potpunosti pridržavaju članka 7. stavka (2) Zakona o financiranju institucija BiH, a od Ministarstva financija i trezora da jasnije definira kriterije i utvrdi principe za prestrukturirarnje rashoda proračuna institucija BiH, a proračunskim korisnicima koji su sankcionirani zaključkom Doma naroda PSBiH (institucije kojima se umanjuje proračun za 2012.g.) ne dopusti prestrukturiranje rashoda unutar ukupnog iznosa odobrenog proračuna.
Dom naroda nalaže rukovodstvu 33 institucije BiH čije je financijsko poslovanje u 2010. g., ocijenjeno revizorskim „pozitivnim mišljenjem sa isticanjem predmeta“ da poduzmu sve potrebne mjere iz nadležnosti, u granicama mogućnosti svake institucije posebno, kako bi se izbjegle daljnje posljedice pojava na koje je revizija skrenula pozornost pri isticanju predmeta u pozitivnom mišljenju, a posebice da materijalnost takvih nalaza revizije eventualno ne preraste u buduće kvalifikacije u sljedećem izvješću revizije.
Konačno, Dom naroda nalaže Vijeću ministara BiH donošenje kvalitetnih zajedničkih računovodstvenih politika na razini institucija BiH, a koje su sukladne Međunarodnim računovodstvenim standardima, kao i da analizira propuste u trošenju javnog novca, i po potrebi, donese, te izmijeni i dopuni postojeće propise kojima će se povećati odgovornost za trošenje javnog novca.

Usvojen je i zaključak u kojem Dom naroda traži od Vijeća ministara BiH da za 10% umanji proračun Ministarstva komunikacija i prometa BiH na stavkama „troškovi reprezentacije“ i „troškovi goriva i maziva“, Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH na stavkama „troškovi reprezentacije“ i „nabava novih vozila“, Državne agencije za istrage i zaštitu na stavkama „troškovi reprezentacije“, Ureda za zakonodavstvo na stavci „troškovi reprezentacije“ i Uprave za zaštitu zdravlja bilja BiH na stavci „troškovi goriva i maziva“.
Isto tako, Doma naroda traži od Vijeća ministara BiH da za 20% umanji proračun Ministarstva obrane BiH na stavkama „troškovi reprezentacije“ i „troškovi goriva i maziva“, Ministarstva vanjskih poslova BiH na stavci „troškovi reprezentacije“, Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH na stavci „troškovi reprezentacije“, Instituta za mjeriteljstvo na stavci „troškovi goriva i maziva“ i Uprave za zaštitu zdravlja bilja BiH na stavci „troškovi reprezentacije“.

Također, usvojen je i zaključak u kojem se rečeno da Dom naroda obvezuje Vijeće ministara BiH da, u što kraćem roku, izvrši analizu strukture i vrste primjedaba Ureda za reviziju institucija BiH i napravi Plan i program mjera koji će dostaviti ovom Domu, a koji će otkloniti zakonske i podzakonske barijere u efikasnoj kontroli, čime bi izbjegli sve negativnije posljedice za transparentno i zakonito trošenje financijskih sredstava institucija BiH. (kraj)

Prilog:

Na 9. sjednici Doma naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, usvojeno je Izvješće o razmatranim revizorskim izvješćima Ureda za reviziju institucija BiH za 2010. godinu, za sljedeće institucije:

  1. Agencije za antidopinšku kontrolu BiH za 2010.,
  2. Agencije za javne nabave BiH za 2010.,
  3. Agencije za nadzor nad tržištem BiH za 2010.,
  4. Agencije za osiguranje BiH za 2010.,
  5. Agencije za statistiku BiH za 2010.,
  6. Arhiva BiH za 2010.,
  7. Centra za informiranje i priznavanje dokumenata iz područja visokog obrazovanja BiH za 2010.,
  8. Direkcije za ekonomsko planiranje BiH za 2010
  9. Institucije ombudsmana za zaštitu potrošaća BiH za 2010.,
  10. Instituta za akreditiranje BiH za 2010.,
  11. Instituta za intelektualno vlasništvo BiH za 2010.,
  12. Instituta za standardizaciju BiH za 2010.,
  13. Konkurencijskog vijeća BiH za 2010.,
  14. Odbora državne službe za žalbe BiH za 2010.,
  15. Ureda koordinatora za reformu javne uprave BiH za 2010.,
  16. Ureda za razmatranje žalbi za 2010.,
  17. Visokog sudbenog i tužiteljskog vijeća BiH za 2010.,
  18. Suda BiH za 2010.,
  19. Ministarstva civilnih poslova BiH za 2010.,
  20. Predsjedništva BiH za 2010.,
  21. Instituta za nestale osobe BiH za 2010.,
  22. Generalnog tajništva Vijeća ministara BiH za 2010.,
  23. Ureda za veterinarstvo BiH za 2010.,
  24. Ministarstva pravde BiH za 2010.,
  25. Parlamentarne skupštine BiH za 2010.,
  26. Ministarstva sigurnosti BiH za 2010.,
  27. Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa u BiH za 2010.,
  28. Granične policije BiH za 2010.,
  29. Povjerenstva za koncesije BiH za 2010.,
  30. Agencije za državnu službu BiH za 2010.,
  31. Agencije za policijsku potporu BiH za 2010.,
  32. Službe za poslove sa strancima BiH za 2010.,
  33. Agencije za zaštitu osobnih podataka u BiH za 2010.,
  34. Agencije za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA) za 2010.,
  35. Agencije za poštanski promet BiH za 2010.,
  36. Povjerenstva za očuvanje nacionalnih spomenika BiH za 2010.,
  37. Tužiteljstva BiH za 2010.,
  38. Ministarstva financija i trezora BiH za 2010.,
  39. Središnjeg izbornog povjerenstva BiH za 2010.,
  40. Državne regulatorne agencije za radijacijsku i nuklearnu sigurnost BiH za 2010.,
  41. Ustavnog suda BiH za 2010.,
  42. Agencije za forenzična ispitivanja i vještačenja BiH za 2010.,
  43. Agencije za rad i zapošljavanje BiH za 2010.,
  44. Agencije za promidžbu inozemnih ulaganja BiH za 2010.,
  45. Agencije za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje kvalitete BiH za 2010.,
  46. Direkcije za europske integracije BiH za 2010.,
  47. Institucije ombudsmana za ljudska prava BiH za 2010.,
  48. Memorijalnog centra Srebrenica za 2010.,
  49. Pravobraniteljstva BiH za 2010.,
  50. Regulatorne agencije za komunikacije BiH za 2010.,
  51. Agencije za sigurnost hrane BiH za 2010.,
  52. Fonda za povratak BiH za 2010.,
  53. Ureda za zakonodavstvo Vijeća ministara BiH za 2010.,
  54. Agencije za školovanje i stručno osposobljavanje kadrova BiH za 2010.,
  55. Ministarstva obrane BiH za 2010.,
  56. Ministarstva vanjskih poslova BiH za 2010.,
  57. Uprave BiH za zaštitu zdravlja bilja za 2010.,
  58. Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH za 2010.,
  59. Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH za 2010.,
  60. Centra za uklanjanje mina (BH MAC) za 2010.,
  61. Instituta za mjeriteljstvo BiH za 2010.,
  62. Uprave za neizravno oporezivanje BiH za 2010.,
  63. Državne agencije za istrage i zaštitu BiH za 2010.,
  64. Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH za 2010.,
  65. Ministarstva komunikacija i prometa BiH za 2010.,
  66. Službe za zajedničke poslove institucija BiH za 2010.,
  67. Agencije za lijekove i medicinska sredstva BiH za 2010.

PRESS
KONTAKT
Sektor za odnose sa javnošću