MENI
6.10.2011.

Заказана 12. сједница Представничког дома Парламентарне скупштине БиХ




Предсједавајући Представничког дома Парламентарне скупштине Босне и Херцеговине, др Денис Бећировић сазвао је 12. сједницу Представничког дома за четвртак, 27. октобар 2011. године у 10 часова.

За сједницу је предложен сљедећи дневни ред:

  1. Усвајање записника са 10. и 11. сједнице Представничког дома;
  2. Посланичка питања:
    a) Коментари на добијене одговоре,
    б) Нова посланичка питања; 
  3. Захтјев Савјета министара БиХ за разматрање Предлога закона о усвајању Закона о измјенама и допунама Закона о кривичном поступку Босне и Херцеговине по хитном поступку, у складу с чланом 127. Пословника Представничког дома, закон број 01,02-02-1-21/11 од 26.9.2011. године;
  4. Захтјев Савјета министара БиХ за разматрање Предлога закона о усвајању Закона о измјенама и допунама Закона о Суду Босне и Херцеговине по хитном поступку, у складу с чланом 127. Пословника Представничког дома, закон број 01,02-02-1-20/11 од 26.9.2011. године;
  5. Захтјев Савјета министара БиХ за разматрање Предлога закона о усвајању Закона о измјенама и допунама Закона о Тужилаштву Босне и Херцеговине по хитном поступку, у складу с чланом 127. Пословника Представничког дома, закон број 01,02-02-1-19/11 од 26.9.2011. године;
  6. Предлог закона о спречавању допинга у спорту Босне и Херцеговине, предлагач: Савјет министара БиХ, закон број: 01,02-02-9-65/10 од 02. 12. 2010. године (друго читање); 
  7. Предлог закона о измјенама и допунама Закона о личној карти држављана Босне и Херцеговине, предлагач: Савјет министара БиХ, закон број: 01,02-02-7-1/11 од 03. 02. 2011. године (друго читање);
  8. Предлог закона о измјенама и допунама Закона о пребивалишту и боравишту држављана Босне и Херцеговине, предлагач: Савјет министара БиХ, закон број: 01,02-02-7-54/10 од 11. 10. 2010. године (друго читање);
  9. Предлог закона о измјенама и допунама Закона о држављанству Босне и Херцеговине, предлагач: Савјет министара БиХ, закон број: 01,02-02-7-59/10 од 19. 10. 2010., с Мишљењем Заједничке комисије за људска права, права дјетета, младе, имиграцију, избјеглице азил и етику;
  10. Предлог закона о систему државне помоћи у Босни и Херцеговини, предлагач: Савјет министара БиХ, закон број: 01,02-02-1-17/11 од 08. 09. 2011. године (прво читање);
  11. Предлог закона о измјенама и допунама Закона о спречавању прања новца и финансирања терористичких активности, предлагач: Савјет министара БиХ, закон број: 01,02-02-1-15/11 од 02. 09. 2011. године (прво читање);
  12. Предлог закона о измјенама и допунама Закона о државној служби у институцијама Босне и Херцеговине, предлагач: Савјет министара БиХ, закон број: 01,02-02-1-18/11 од 08. 09. 2011. године (прво читање);
  13. Предлог закона о забрани негирања, минимизирања, оправдавања или одобравања холокауста, злочина геноцида и злочина против човјечности, предлагачи: посланици Азра Хаџиахметовић и Бериз Белкић, закон број: 01-02-1-16/11 од 05. 09. 2011. године (прво читање);
  14. Извјештај Заједничке комисије оба дома о постизању сагласности о идентичном тексту Закона о измјенама и допунама Закона о јединственом матичном броју;
  15. Извјештај о активностима на пројекту „Аутопут на Коридору 5ц“ и план наредних активности, материјал Савјета министара БиХ, број: 01,02-29-860/11 од 29. 07. 2011. године;
  16. Извјештај Комисије Колегијума о настојању за постизање сагласности о Предлогу закључка број 1 из Мишљења Комисије за спољну трговину и царине о Извјештају из области пољопривреде за Босну и Херцеговину за 2010. који гласи: “Предлаже се да Министарство спољне трговине и економских односа БиХ, осим редовних извјештаја, ургентно информише Комисију за спољну трговину и царине у вези са проблемима до којих долази приликом реализације циљева наведених у Мапи пута и реализације мјера Годишњег извјештаја за побољшање услова пословања у пољопривредној производњи и прехрамбеној индустрији Босне и Херцеговине, ради хитне реакције с циљем њиховог отклањања“;
  17. Извјештај Комисије Колегијума о настојању за постизање сагласности о Предлогу закључка број 2 из Мишљења Комисије за спољну трговину и царине о Извјештају из области пољопривреде за Босну и Херцеговину за 2010. годину који гласи: „Предлаже се да Представнички дом задужи Савјет министара БиХ и Спољнотрговинску комору БиХ да сачине свеобухватну анализу и позитивних и негативних ефеката приступања Републике Хрватске Европској унији са конкретним предлозима мјера и активности, подносиоцима и роковима, уз могућност проналажења тржишта у прелазном периоду, од 01. 01. 2013. године, нa које би се могли пласирати производи биљног и животињског поријекла, како би се ублажиле негативне посљедице које ће за бх. производњу имати улазак Републике Хрватске у Европску унију“;
  18. Извјештај Комисије Колегијума о настојању за постизање сагласности о Предлогу закључка број 3 из Мишљења Комисије за спољну трговину и царине о Извјештају из области пољопривреде за Босну и Херцеговину за 2010. годину који гласи: „Предлаже се да Представнички дом затражи од Савјета министара БиХ да оснажи капацитете у Управи БиХ за заштиту здравља биља, Агенцији за безбједност хране БиХ и Канцеларији за ветеринарство БиХ, како би могли одговорити захтјевима тржишта, нарочито у погледу признавања цертификата за контролу хране“;
  19. Извјештај Комисије Колегијума о настојању за постизање сагласности о Предлогу закључка број 4 из Мишљења Комисије за спољну трговину и царине о Извјештају из области пољопривреде за Босну и Херцеговину за 2010. годину који гласи: „Предлаже се Представничком дому да задужи Савјет министара БиХ и Спољнотрговинску комору БиХ да припреме анализу о негативним ефектима по бх. компаније, због царина које је увело Косово на производе који се увозе из наше државе“;
  20. Извјештај Комисије Колегијума о настојању за постизање сагласности о настојању за постизање сагласности о Предлогу закључка посланика Младена Иванковића Лијановића поводом разматрања Извјештаја из области пољопривреде за Босну и Херцеговину за 2010. годину који гласи: „Задужује се Савјет министара БиХ да до идуће сједнице Представничког дома ПСБиХ достави рокове за спровођење мјера политике у пољопривреди, исхрани и руралном развоју у Извјештају из области пољопривреде за Босну и Херцеговину за 2010. годину“;
  21. Извјештај Комисије Колегијума о настојању за постизање сагласности о примању к знању закључака из Мишљења Заједничке комисије за надзор над радом Обавјештајно-безбједносне агенције Босне и Херцеговине поводом разматрања Извјештаја Министарства безбједности БиХ о спроведеном оперативном и техничком надзору у области заштите тајних података у 2010. години који гласе:
    1. „Комисија је, приликом разматрања Годишњег извјештаја Министарства безбједности БиХ о извршеном оперативном и техничком надзору у области заштите тајних података у 2010. години, уочила проблем непостојања адекватне систематизације радних мјеста унутар Државног безбједносног органа (ДБО). Систематизација мора одражавати одговарајуће директиве НАТО-а и Одлуке Савјета Европе, као и поштовати одредбе Закона о заштити тајних података у БиХ.
    2. Комисија је уочила непостојање одговарајућег степена самосталности у раду ДБО, која је потребна сходно праксама и одлукама НАТО-а и ЕУ, а која ће бити усмјерена на осигурање одговарајућег инспекцијског надзора од ДБО.
    3. Комисија је уочила недостатак једног броја прописа који би били у потпуности усклађени са одлукама и смјерницама НАТО-а и ЕУ у области заштите и размјене тајних података између БиХ, с једне, и НАТО и ЕУ с друге стране. Непостојање одговарајућих прописа доводи до нејасноћа и тешкоћа у спровођењу Закона о заштити тајних података БиХ и надзора над његовом примјеном, као и застоја у испуњавању услова за приближавање БиХ чланству у ЕУ и НАТО-у.
    4. Комисија је уочила и проблеме до којих долази због неуспостављања одговарајућих специјализованих курирских служби и неунификованих пракси у раду различитих државних органа, кад је ријеч о руковању тајним подацима и њиховој размјени или достављању.
    5. Комисија је уочила недостатке у смислу процјене ризика и пријетњи, посебно у односу на будуће цертификоване подрегистре, који ће размјењивати податке са ДБО или међусобно. Уочени су и недостаци у јединственом приступу и поштовању одредаба о физичкој и информатичкој заштити података и локација, прије свега у подрегистрима, као и неадекватно поштовање законских одредаба у смислу дефинисања безбједносних подручја, резервних локација, поступака за уништавање тајних података и других безбједносних процедура.
    6. Комисија исказује подршку Државном безбједносном органу у наставку његових активности, те подржава закључак министра безбједности БиХ у оквиру Извјештаја, а у којем се каже да спровођење Закона о заштити тајних података, те директива НАТО-а и ЕУ у овој области у значајној мјери доприноси побољшању опште безбједносне ситуације у Босни и Херцеговини.
    7. Комисија ће до краја године одржати најмање једну тематску сједницу на коју ће бити позвани представници наведених институција да поднесу извјештај о реализацији ових закључака, у складу са одредбама члана IV/4 Устава БиХ, члана 77. Закона о заштити тајних података БиХ, одредбама чланова Пословника Дома народа Парламентарне скупштине БиХ како слиједи: члан 34. став (1) алинеје б), ц) и д), члан 36., члан 41. став (1), члан 49. став (2) и члан 62. став (2), те одредбама Пословника Представничког дома Парламентарне скупштине БиХ како слиједи: члан 31. став (1), члан 37, члан 39, члан 47. став (1), члан 55. став (2), те члан 68. став (1);
    8. На основу члана 76. став (2) Закона о заштити тајних података БиХ, Комисија је као надлежна примила к знању и једногласно подржала Годишњи извјештај Министарства безбједности БиХ о извршеном оперативном и техничком надзору у области заштите тајних података у 2010. години“;
  22. Извјештај Комисије Колегијума о настојању за постизање сагласности о Предлогу закључка из Мишљења Заједничке комисије за надзор над радом Обавјештајно-безбједносне агенције БиХ поводом разматрања Извјештаја Министарства безбједности БиХ о спроведеном оперативном и техничком надзору у области заштите тајних података у 2010. који гласи: „Позивамо све институције у Босни и Херцеговини, а прије свега Министарство безбједности БиХ, Министарство одбране БиХ и Министарство иностраних послова БиХ, да што хитније и без даљег одгађања испоштују одредбе Закона о заштити тајних података БиХ и да што хитније отклоне недостатке уочене током надзорних активности које су спровели Државни безбједносни орган и Заједничка комисија за надзор над радом Обавјештајно-безбједносне агенције БиХ“;
  23. Изјашњавање о иницијативи посланика Шефика Џаферовића „Да се у план рада Представничког дома уврсти да ће се сваког мјесеца анализирати стање испуњености обавеза које Босна и Херцеговина има на свом европском, евроатлантском и безбједносном путу, број: 01-50-19-636/11 од 23. 06. 2011. године;
  24. Именовање чланова из Представничког дома у Стручну комисију ДТТ форума Босне и Херцеговине, материјал Министарства комуникација и транспорта БиХ, број: 01,02-29-928/11 од 07. 09. 2011. године;
  25. Давање сагласности за ратификацију Споразума између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Републике Бугарске о међусобној заштити и размјени тајних података;
  26. Давање сагласности за ратификацију Споразума о формирању и Статуту Европске организације за јавно право (ЕПЛО);
  27. Давање сагласности за ратификацију Споразума о финансирању између Босне и Херцеговине и Европске комисије у вези са Државним програмом (I дио) за 2010. годину у оквиру Инструмента претприступне помоћи;
  28. Давање сагласности за ратификацију Споразума између Босне и Херцеговине и Државе Кувајт о избјегавању двоструког опорезивања и спречавања утаје пореза у односу на порезе на доходак и имовину;
  29. Давање сагласности за ратификацију Споразума о финансирању (Додатно финансирање за Пројекат јачања здравственог сектора) између Босне и Херцеговине и Међународне развојне асоцијације;
  30. Давање сагласности за ратификацију Допуне Финансијског споразума између Босне и Херцеговине и Европске комисије у погледу прекограничног програма Босна и Херцеговина – Србија у оквиру ИПА-ине компоненте прекограничне сарадње за 2007. годину;
  31. Давање сагласности за ратификацију Допуне Финансијског споразума између Босне и Херцеговине и Европске комисије у погледу прекограничног програма Босна и Херцеговина – Црна Гора у оквиру ИПА-ине компоненте прекограничне сарадње за 2007. годину;
  32. Давање сагласности за ратификацију Финансијског споразума између Босне и Херцеговине и Комисије Европских заједница који се односи на државни програм (II дио) за 2008. годину у складу са Инструментом претприступне помоћи;
  33. Давање сагласности за ратификацију Амандмана број 1 на Споразум о финансирању (од 27. 02. 2006. године) између Босне и Херцеговине и KfW Франкфурт на Мајни, за установљавање Европског фонда за Босну и Херцеговину;
  34. Давање сагласности за ратификацију Амандмана број 2 на Споразум о финансирању и управљању Фондом, потписан 21. 07. 2000. године, а који је допуњен Допунским споразумом о финансирању и управљању Фондом, потписаним 30. 07. 2004. године између Босне и Херцеговине и KfW Франкфурт на Мајни – Фонд за кредитне гаранције;
  35. Давање сагласности за ратификацију Уговора између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Црне Горе о ветеринарској сарадњи;
  36. Давање сагласности за ратификацију Протокола о привилегијама и имунитетима Центра за спровођење закона у југоисточној Европи;
  37. Давање сагласности за ратификацију Меморандума о разумијевању o сарадњи у борби против корупције путем иницијативе југоисточне Европе за борбу против корупције. (kpaj)

ПРЕС
КОНТАКТ
Сектор за односе с јавношћу